سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارغوان

ارسال شده توسط یه عاشق .. در ساعت 7:04 ‎ب.ظ

موخوره چیست
به رشته رشته شدن نوک موها موخوره گفته میشود و عامل اصلی آن صدمات فیزیکی و شیمیایی است.
صدمات فیزیکی : زیاد فر زدن موها ، سشوار مکرر ، استفاده از شانه های نامناسب
صدمات شیمیایی : رنگ کردن مو ، کلر موجود در استخر و … میباشد.

موخوره وقتی ایجاد می شود که لایه و سطح محافظ مو در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین رفته باشد. موخوره بیشتر در موهای خشک و شکننده بوجود می آید و به خاطر خشکی بیش از حد و با شدت برس کشیدن بر موها ایجاد می شود.وقتی که سطح محافظ مو از بین می رود امکان جایگزینی آن دیگر میسر نیست. به طور نمونه مو دو یا سه شاخه می شود و ممکن است به همان بلندی بماند یا 2 تا 3 سانتی متر طول داشته باشد. بهترین راه مبارزه با موخوره قیچی کردن قسمت های آسیب دیده فیبرهای مویی می باشد. 

راه هایی که می تواند با استفاده از آنها موخوره را درمان کنید. از این قرارند: یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده ریخته و به مدت 10 دقیقه می گذارید تا بجوشد و دم بکشد، پس از سرد شدن آنرا صاف نمایید. این مایع را به سر موهای خود بمالید . این عمل را هر روز تکرار نمایید تا موخوره شما بهبودی حاصل نماید. ریشه کنجد را در آب جوش خیس نموده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند سپس آن را حدود 30 دقیقه دیگر جوشانده و دم کنید، پس از آن این مخلوط را صاف کرده و مایع صاف شده را به سر خود بمالید . این عمل را هر روز تکرار کنید. 
برای رفع موخوره باید حداقل ماهی یک بار آن را با جوشانده گل بابونه یا گل ختمی شست و شو داد. خیس کردن مو در آب جوشانده تخم پیاز، نیز برای رفع موخوره بسیار مفید می باشد. در طب جدید آمونیاک را بهترین درمان موخوره می دانند . بدین ترتیب که در یک لگن آب، دو یا سه قطره آمونیاک ریخته و موهای سر را با آن می شویید . 
قهوه خام (یک قسمت)نخود خام (یک قسمت)، دانه خشخاش (یک قسمت) روناس ساییده (یک قسمت) و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیری در آورید و شب آنها را به سر خود ببندید و صبح با آب گرم سر را بشویید و بعد از آنکه موها خشک شدند موها را با روغن زیتون چرب کنید. 
گل ریواس ، شاه تره ، سدر را به یک نسبت در آب، خیس نموده و پس از گذشت 24 ساعت آن را صاف کرده ، این مایع صاف شده را به سر خود بمالید. مخلوط نیم کیلو آرد نخود خام، 200 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا را پنج قسمت کرده ، پنج شب متوالی آن را با سه عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوی بشویید.  
روغن های معتدل ، مانند روغن بنفشه یا روغن بادام را به سر بمالید و مالش دهید. از لعاب کتیرا نیز می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید.
* از شامپو های ضعیف و ملایم استفاده کنید . یعنی شامپوهای بچهگانه و بعد از هر بار استحمام از کاندیشنر (کرم نرم کننده مو) استفاده کنید و یا اینکه با یک روغن گیاهی نوک ماها را چرب کنید
* در صورت امکان بهتر است موهای خود را کوتاه نگه دارید یا هر ماه نوک موهاتان را کوتاه کنید
* از بکاربردن برس های نوک تیز و نوک کبریتی اجتناب کنید
* هر روز سشوار نکشید و در صورت لزوم اینکار را بعد از مصرف کاندیشنر انجام دهید.
* تا زمانیکه موهاتان بهبود نیافته اند از رنگ کردن و صاف ، یا فر کردن موها خودداری کنید
* موهاتان را وقتی کمی نم دارد شانه کنید و از شانه کردن موهای کاملا خیس پرهیز کنید
* پس از هر بار شنا کردن بخصوص در استخرهای عمومی که حاوی کلر است ، حتما باید دوش گرفت و موها را کاملا شست .

در طب جدید آمونیاک را بهترین درمان موخوره می دانند . بدین ترتیب که در یک لگن آب، دو یا سه قطره آمونیاک ریخته و موهای سر را با آن می شویید . 


گل ریواس ، شاه تره ، سدر را به یک نسبت در آب، خیس نموده و پس از گذشت 24 ساعت آن را صاف کرده ، این مایع صاف شده را به سر خود بمالید. 

مخلوط نیم کیلو آرد نخود خام، 200 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا را پنج قسمت کرده ، پنج شب متوالی آن را با سه عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوی بشویید. 

ریشه کنجد را در آب جوش خیس نموده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند سپس آن را حدود 30 دقیقه دیگر جوشانده و دم کنید، پس از آن این مخلوط را صاف کرده و مایع صاف شده را به سر خود بمالید . این عمل را هر روز تکرار کنید. 


اینم چند تا توصیه برای پیشگیری  این بیماری :

? روغن بادام و بنفشه و کتیرا برای درمان موخوره مفید است.
غیر از درمان های گیاهی ذکر شده برای معالجه موخوره، به موارد زیر توجه کنید:
? نوک موها را چند سانتیمتر کوتاه کنید.
? از برس ها و شانه هایی از جنس مواد طبیعی ( چوب و ...) استفاده کنید.
? از روغن های گیاهی به موهایتان بمالید.
? از شامپوهای طبیعی که اسیدی و قلیایی نیستند استفاده کنید.
? هنگام شست و شوی موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید.
? کمتر از سشوار استفاده کنید.


نوشته شده در یکشنبه 90/11/16ساعت 11:18 صبح توسط آیناز نظرات ( ) |



Design By : ParsSkin.com