سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارغوان

چگونه جذابیت ، گیرایی و ماندگاری در قلب های دیگران داشته باشیم

همه ما علاقه‌مندیم یادمان در دلهای اطرافیان باقی باشد و این تنها با سلاح خُلق خوش حاصل می‌شود. هنگامی که به خاطرات پررنگمان با آشنایان مراجعه می‌کنیم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترین شخصیت‌ها در ذهن و رحمان می‌باشند. چنین ماندگاری در قلب‌ها آرزوی همه ماست و این مهم به دست نمی‌آید مگر آن که از رموز آن آگاه باشیم‌.

یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌:

 1 - ظاهری آراسته داشته باشید.
تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید. نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند. فرزندی که همیشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بیند، ظاهر آراسته فرد ناآشنا او را نمی‌فریبد. چون ممکن است جذب ظاهر آراسته کسی شوند که تأثیر منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بیشتر باشد. 
     
2 - بیشتر سکوت کنید:
غالباً افراد به اشتباه برای این که جذاب‌تر شوند، بیشتر شلوغ می‌کنند و به خطا می‌روند. سکوت‌، یک تأثیر ذهنی و روانی بسیار قوی می‌گذارد. در سکوت‌، فرد پیرامون خود خلاء ایجاد می‌کند و هر خلایی‌، جذب را سبب می‌شود. آنها که بیشتر صحبت می‌کنند و کمتر می‌شنوند از جذابیت خود می‌کاهند، حال آن که سکوت و گوش دادن بیشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمینان‌تر معرفی می‌کند و این زمینه‌ای مساعد برای صمیمیت بیشتر است‌. سکوتی سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صمیمیت است‌. 
     
 
3 - نرم و ملایم سخن بگویید:
هنگامی که نرم و ملایم صحبت می‌کنید افراد را جذب خود می‌کنید و به راحتی می‌توانید بر روی آنها تأثیر بگذارید. آدم‌های خشن و داد و بیدادی افراد مناسبی برای اطمینان کردن‌، نیستند. 
     
4 - فرد محترمی باشید:
بی‌احترامی به خود، به دیگران و بی‌احترامی و بی ادبی در کلام و رفتار همگی از جذابیت شما می‌کاهد. شما باید هم در ظاهر آراسته باشید و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متین و محترم بی تردید جذابند و این جذابیت از درون موج می‌زند.
www.zibaweb.com
    محترم و مؤدب و باشخصیت باشید، خواهید دید خود به خود جذاب می‌شوید. 
    
5 - زیاد شوخی نکنید اما بسیار تبسم کنید:
شوخی فراوان از انرژی ذهنی و جذابیت شما می‌کاهد چرا که شوخی فراوان به تدریج مرزهای لازم بین افراد را از بین می‌برد متبسم باشید که تبسم به چهره شما جذابیتی عمیق و ژرف می‌بخشد. در تبسم‌، سنگینی و متانت و جذابیت است‌. 
     
6 - قاطعیت یعنی جذابیت‌:
کسانی که شخصیت قاطعی دارند و هدفها و ارزش‌های معینی دارند، بی‌استثنأ می‌توانند افراد جذابی باشند. زیرا شخصیت‌هایی جذاب و تأثیرگذارند که بسیار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصی بودن و به آنها رسیدن اعتماد به نفس زیادی به ارمغان می‌آورد و جذابیت از وجود چنین شخصی موج می‌زند.  :


نوشته شده در یکشنبه 90/11/23ساعت 8:33 عصر توسط آیناز نظرات ( ) |

نتایج تحقیقات محققان ایرانی نشان داد: حذف صبحانه با توجه به بالا بردن حجم غذای مصرفی می‌تواند باعث افزایش وزن در طولانی مدت شود.

در تحقیقی با بررسی اثرات نامطلوب حذف صبحانه بر حساسیت انسولین و غلظت ناشتای خونی چربی‌ها در زنان سالم با وزن نرمال پرداخته است، تاثیر مصرف صبحانه یا حذف آن را بر روی میزان غذای مصرفی، انرژی سوخت و ساز و میزان انسولین، قند و لیپید‌های موجود در گردش خون در زنان سالم با وزن طبیعی را بررسی کند.

در این تحقیق تعداد 10 زن را به صورت تصادفی در دو دوره 14 روزه همراه با مصرف صبحانه (EB) و نیز حذف صبحانه (OB) طی یک دوره دو هفته‌یی به عنوان زمان واسطه بین دو دوره مداخله مورد مطالعه قرار داد.

در دوره (EB) داوطلبین صبحانه خود را شامل Cereal و شیرکم چرب در ساعت 8 صبح استفاده کردند، سپس در ساعت 10:30 الی 11 صبح یک شکلات خورده‌اند .

در دوره (OB)، داوطلبین صبحانه نخورده و در ساعت 10:30 تا 11 صبح همان میزان شکلات و نیز در ساعت 12 تا 13:30 همان میزان Cereal (غذای تهیه شده از غلات) و شیر را که در دوره مصرف صبحانه خوردند را مصرف کردند در بقیه روز در هر دوره مداخله، چهار وعده غذایی را در زمان مشخص داشته‌اند.

همچنین داوطلبان مصرف غذای روزانه خود را در سه روز مشخص در هر دوره مداخله گزارش کردند.

میزان ناشتا و پس از test meal، گلوکز، انسولین، لیپیدها و انرژی سوخت و ساز در ابتدا و انتهای هر دوره مداخله در کلینیک مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج این بررسی نشان داد: غذای مصرفی گزارش شده در دوره EB پایین‌تر از OB بود ولی انرژی سوخت و ساز تغییر معناداری با توجه به دو دوره مداخله نداشت. حذف صبحانه در مقایسه با مصرف آن همچنین همراه با میزان بالاتری از کلسترول توتال و LDL پلاسما در حالت ناشتا بود.

همچنین میزان سطح زیر منحنی جواب انسولین به test meal به طور معناداری پس از دوره همراه با مصرف صبحانه (EB) پایین‌تر از این میزان در دوره پس از حذف صبحانه (OB) بود.

این نتایج می‌افزاید: حذف صبحانه با بالا رفتن میزان ناشتای چربی‌های خون و نیز بالا رفتن میزان مقاومت انسولین پس از صرف غذا همراهست


نوشته شده در جمعه 90/11/21ساعت 9:46 عصر توسط آیناز نظرات ( ) |

 

خانه و خانه داری / نکته ها

1ـ سبزی ها را به صورت تازه مصرف کنید. با این کار ویتامین های آنها بیشتر حفظ می شود.

2ـ در مواقعی که استفاده از نمک باید محدود شود، اضافه کردن سبزی های معطر مانند نعناع، ریحان، گشنیز به غذا طعم و عطر مطلوب می دهد.

3ـ برای خرد کردن سبزی ها از چاقوی تیز استفاده کنید تا از خراب شدن و از بین رفتن ویتامین های آن جلوگیری شود.

4ـ برای پخت سبزی ها از مقدار کمی آب استفاده کنید، آب حاصل از پخت را در غذا مصرف کنید.

5ـ سبزی ها بخصوص آنها که با ریشه از مزرعه به مغازه منتقل می شوند معمولاً آلوده به تخم انگل و میکروب ها هستند. این نوع سبزی ها را به دقت بشویید و ضد عفونی کنید.

6ـ در انتقال سبزی از مغازه به خانه دقت کنید که آنها را در کنار سایر مواد غذایی نگذارید. زیرا باعث آلوده شدن مواد غذایی می شود.

7ـ شیر و لبنیات بهترین منبع کلسیم هستند. برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در هر سنی که هستید، روزانه حداقل دو لیوان شیر و یا جایگزین های آن را مانند پنیر، ماست و کشک مصرف کنید.

8ـ در مصرف نوشابه های گازدار افراط نکنید. مصرف مداوم آنها به دلیل ایجاد اختلال در جذب کلسیم از عوامل مؤثر ابتلا به پوکی استخوان است.

9ـ به جای انواع نوشابه های شیرین گازدار و آب میوه های صنعتی از نوشیدنی های سالم تر مانند آب، دوغ، شیر و آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

10ـ هنگام طبخ غذا، تا حد امکان نمک کمتر به غذا اضافه کنید.

11ـ مصرف نمک را کاهش دهید ولی برای همان مقدار کم از نمک یددار استفاده کنید.

12ـ نمک یددار را در ظرف های سربسته و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید تا ید موجود در آن از بین نرود.

13ـ ویتامین C، جذب آهن غذا را افزایش می دهد. بنابراین همراه با غذا، سالاد شامل گوجه فرنگی، کاهو، کلم و فلفل سبز دلمه ای مصرف کنید.

14ـ مصرف چای همراه با غذا یا بلافاصله قبل و پس از غذا جذب آهن را کاهش می دهد. بنابراین از نوشیدن چای یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنید.

15ـ افزودن مقدار کمی گوشت به غذاهای گیاهی، جذب آهن غذا را افزایش می دهد.

16ـ آهن موجود در گوشت ها به ویژه گوشت قرمز قابلیت جذب بهتری دارد.

ی طبیعی استفاده کنید.


نوشته شده در جمعه 90/11/21ساعت 9:43 عصر توسط آیناز نظرات ( ) |

رحمتی  کن تا ایمان نام و نان برایم نیاورد.

§ قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم تا از آنها باشم که پول دنیا را میگیرند و برای دین کار می کنند و نه از آنها که پول دین را میگیرند و برای دنیا کار میکنند!

§ مرا یاری ده تا جامعه ام را بر سه پایة «کتاب، ترازو، آهن» استوار کنم و دلم را از سه سرچشمة «حقیقت، زیبائی و خیر» سیراب سازم!

§ در برابر هرآنچه انسان ماندن را به تباهی میکشاند، مرا با «نداشتن» و «نخواستن» روئین تن کن!

§ مرا از همه فضائلی که به کار مردم نیاید محروم ساز!

§ مگذار که ایمانم به اسلام و عشقم به خاندان پیامبر مرا با کسبة دین، با حملة تعصب و عملة ارتجاع هم آواز کند!

§ تا به رعایت «مصلحت» «حقیقت» را ذبح شرعی نکنم!


نوشته شده در جمعه 90/11/21ساعت 12:22 صبح توسط آیناز نظرات ( ) |

به نظاره رفته بودم
گرم تماشا و غرق در این دریای سبز معلقی که بر آن ،
مرغان پر
و ،
تک تک از غیب سر می زنند و دسته دسته
به بازی افسون کاری شنا می کنند .

—– آن نیز ماه با تلالؤ پر شکوهش
—– که تنها لبخند نوازشی است
—– که طبیعت بر چهره ی نفرین شدگان کویر می نوازد ،
—– از راه رسید و گل های الماس شکفتند
—– و قندیل زیبای پروین – که هر شب ،
—– دست ناپیدای الهه ای آن را از گوشه ی آسمان ،
—– آرام آرام به گوشه ای دیگر می برد – سر زد .

و آن جاده ی روشن و خیال انگیزی که
گویی یک راست به ابدیت می پیوندد !

دکتر علی شریعتی


نوشته شده در جمعه 90/11/21ساعت 12:16 صبح توسط آیناز نظرات ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >


Design By : ParsSkin.com